Autobusi » Turistički aut. »

Neoplan Skyliner

Istorija duga 40 godina, U prodaji od oktobra 2011, Novi double decker- Odlična bezbednost, Ekskluzivna oprema, Ekstravagantan dizajn, Izvanredan komfor
Dužina13,990 mm
Širina2,550 mm
Visina4,000 mm
Međuosovinsko rastojanje6,700 mm/ 1,470 mm
Prepust
Unutrašnja visina(1)u donjem delu 1,810 mm/ u gornjem delu 1,680 mm
Visina poda
Kapacitet prtljažnog prostora11 m3
Visina ulaznih Vrata< 360 mm
Nosivost osovina (2)
Bruto težina vozila25,800 kg
MotorEEV MAN PURE DIESEL- 6 cilindara, snaga 371 kW/505 hp pri 1,900 rpm, 2,300 Nm (1,000–1,400 rpm)
MenjačAutomatski 12-stepeni Man Tip Matic ručni menjač
Broj sedištaod 70 do 83 +2
Oprema(3)Novi displej u kabini koji omogućava da se odabere najekonomičnija vožnja, TyreManagement koji održava idealan pritisak u gumama, ksenonski farovi, elektronska kontrola osvetljenja u krivinama, multifunkcionalni volan, novi daljinski integrisan sa ključem, 2 monitora 19" na spratu i jedan dodatni 10" u donem delu

(1) Stojeća visina između prednjih i zadnjih vrata
(2) Nosivost osovina prednja/zadnja(pogonska osovina)/zadnja(prateća osovina)
(3) Postoje različiti varijeteti opreme u zavisnosti od individualne potrebe i želja klijenata

Izgrađen od savršenstva – novi NEOPLAN Skyliner

  •  Ekskluzivni "Sharp Cut" dizajn
  • SkyLights koncept za više svetlosti i savršen pogled
  • Razvijen novi  dvozonski sistem klimatizacije
  • Sveobuhvatan sigurnosni sistem i udobna vožnja
  • Efikani pogonski agregati obezbeđuju najnižu emisiju CO2 po putnik-kilometru

 

 

 

NEOPLAN Skyliner je proslavio svoju zvaničnu svetsku premijeru na sajmu Busworld u Kortrijku u Belgiji oktobra 2011. Sa početkom prdaje ovog izuzetnog dvospratnog autobusa MAN Truck & Bus nastavlja svoju uspešnu priču koja traje već više od 40 godina.

 

Od kada je na mađunarodnom sajmu IAA 2010 predstavljen koncept novog double deckera, brojni korisnici test vozila udružili su svoja operativna iskustva iz eksploatacije vozila. Klijenti su koristili Skyliner za duge relacije kojima je ovaj autobus i namenjen. Sa svetlim donjim spratom i panorama drugim spratom obezbedili su prvoklasni komfor za prevoz putnika na tim relacijama. Operateri na taj način mogu da ponude prvoklasni transver između gradova. Udobnost koju pruža kombinovana je sa odličnom ekonomičnošću: potrošnja je ispod 30l na 100 km što pokazuje visok stepen efikasnosti. Ispitivanja u ovoj oblasti došla su do kalkulacije emisije CO2 od 12g po putnik-kilometru. Prvi Skyliner koji će biti proizveden u serijskoj proizvodnji biće isporučen početkom 2012.

 

Kao jedan od prvih proizvođača dvospratnih autobusa dleke 1967, Neoplan sa Skylinerom, kada se osvrnemo u nazad ima ne samo dugu tradiciju već i veliku popularnost kod kupaca, više od četiri hiljade Neoplan Skylinera krstari drumovima širom sveta otvarajući jedinstvenu dimenziju putovanja luksuznim dvospratnim autobusima. Dinamičan, ekskluzivan i pun inovacija novi NEOPLAN Skyliner otvara novu stranicu uspešne istorije dvospratnih autobusa, kao premium model MAN Truck & Bus AG.

 

 

Ekskluzivni Skyliner dizajn – perfektna trijada forme, funkcionalnosti i ergonmičnosti

 

Dizajn NEOPLAN vozila postao je čuven i legendarn i već je nekoliko puta nagrađivan prestižnim međunarodnim priznanjima. U skladu sa tim pred dizajnerskim timom bio je težak zadatak da dizajniraju petu po redu generaciju Skylinera. Izazov je bio veliki- skoro 14m dugačaka, 2,55m široka i 4m visoka karoserija trebalo je da bude upakovana da lepo estetski izgleda ali da ujedno bude i funkcionalna i ergonomska. Intenzivno se radilo i na dizajnu enterijera pažljivim odabirom boja, materijala i površina za putnički prostor. Rezultat je očigledan.

Jasne linije i čiste ivice stakla i metala kombinovani su sa beskompromisnom dinamikom koja je postavila nove standarde u “Premium ligi” turističkih autobusa.

Dosledne linije i nagrađeni “oštri” dizajn su fundamentalni za Skyliner i jasno ga identifikuju  kao člana Neoplan porodice. U ovom novom izdanju , tradicionalne karakteristike su skladno kombinovane sa novim stilskim elementima kao što je na prmer dijamantski rez u gornjem delu prozora. 

“Lice” Skylinera odlikuje klasičan, veliki vetrobran, sa svojim horizontalnim podelama i prednjim branikom na koji prikačeni stakleni providni farovi. Skyliner je opremljen LED dnevnim svetlima i svetlima za skretanje u standardnoj opremi a opciono postoji i mogućnost ugradnje xenon svetala. Pokazivači pravca i svetla za maglu su posebno instalirani na prednjoj platformi . Veliki prednji radijus i zakrivljenost vetrobranskog stakla doprinose izuzetnoj aerodinamici novog Skylinera.

Stubovi su tanki koliko to konstrukcija dozvoljava kako bi što manje remetili pogled vozača, a zahvaljujući tamnim bojama stubova prozori sa strane izgledaju kao i da nemaju prekida. Veliko vetrobransko staklo zakrivljeno u tri dimenzije i panoramski prozor pod uglom obezbedili su Skylineru nepogrešivi izgled a putnicima na spratu jedinstven pogled.

Skyliner je svedok vrhunskog dizajna i vizuelnih finesa baš kao i svaki NEOPLAN autobus od  pedesetih godina prošlog veka pa na ovamo. Zahvaljujući jasnim i doslednim linijama i naglašenim detaljima Neoplan je ostao dosledan vanvremenskoj elganciji.

Atletski zadnji kraj sa staklom koje se sužava na dole, hromiranim panelom sa natpisom NEOpLAN, integrisanom kamerom za vožnju u nazad, rebrima za hlađenje i zakrivljenim svetlima dobro je poznat još kod Starlinera i Citylinera. Elegantan branik daje mu robustan izgled dok spojler na kraju krova doprinosi smanjenju otpora vazduha.

Zahvaljujući iscrpnim simulacijama i nebrojenim satima rada u vazdušnom  tunelu, aerodinamičke osobine karoserije su neverovatne. Veliki prednji radijus, zakrivljeni panoramski prozor, glatka karoserija sa uravnjenim vratima i poklopcima i aerodinamički optimizovan zadnji kraj, sve zajedno, proizvode koeficijent otpora od samo 0,41-vrednost koju do sada nije postigao ni jedan dvospratni autobus a ekvivalentan je kombiju srednje klase. Izvanredne aerodinamičke karakteristike Skylinera idu u prilog prevoznicima u vidu manje potrošnje goriva a samim tim i nižih troškova, dok putnici mogu da uživaju zbog smanjene buke od vetra. Rezultati ove optimizacije su smanjenje potrošnje za oko 5% pri konstantnim brzinama na autoputu od 100km/h. Za  životnu sredinu to znači jednu od najnižih emisija CO2 po putnik-kilometru, koja je trenutno bez premca na bilo kom drugom komercijalno dostupnom vidu prevoza.

Razvojni tim svesno je koristio elemente koji su bili zastupljeni kod Starlinera i Citylinera, na primer zadnja svetla, farove, zavesice, uglađenost. Ovo smanjuje broj različitih varijanti Neoplan modela što donosi direktnu korist kupcima. Korišćenje identičnih elemenata obezbeđuje lakše nabavljanje rezervnih delova  i niže troškove ukoliko dođe do oštećenja.

 

Putovanja na najvišem nivou- ekskluzivan enterijer novog Skylinera

 

Spoljašnji izgled novog Skylinera budi velika očekivanja putnika prilikom ukrcavanja. Dvoje širokih vrata i nizak ulaz visine ispod 36cm omogućava lako ulaženje. Zahvaaljujući velikom broju inovacija i lukavim dizajnerskim rešenjima, razvojni tim Skylinera uspeo je da kreira enterijer sa proširenim kapacitetom za sedenje koji daje putnicima maksimalnu slobodu kretanja, najbolji pogled i najviši nivo udobnosti.

 

Novi Skyliner ima mesta za maksimalno 83 putnika (plus vozač i vođa puta) sa svojom dužinom od 13,99m. Donji sprat je zamišljen kao “aktivna zona”, gde putnici lako mogu da uđu i lako se popnu na gornji sprat. Sedišta su okrenuta licem u lice a između su poprilično veliki stolovi. Tu se nalaze i dobro opremljena kuhinja i toalet. Sa visinom stajanja od 1,81m i širokim prolazom između sedišta donji sprat je idealan za različite aktivnosti koje putnicima mogu da skrate vreme na dugim putovanjima..

Velike zastakljene površine neutrališu utisak da ste u pećini, kao kod drugih dvospratnih autobusa. Lako dostupna sedišta, pregrade za ručni prtljag, rotirajući podesivači ventilacije, individualno kontrolisana led svetla za čitanje i dugme za poziv čine poseban ugođaj putnicima. Tu je najmanje 3 10,5-incnih LCD monitora

koji omogućavaju putnicima da prate put putem instaliranih kamera u prednjem delu ili da gledaju neki film, bez obzira da li sede okrenuti licem ili leđima u odnosu na smer kretanja.

Sa donjeg sprata postoje 2 puta koja vode na gornji sprat- luksuzan prostor za odmor sa visinom od 1,68m. Na spratu će putnike dočekati prijatan ambijent sa dosta svetlosti. Bočni prozori se protežu sve do krova dok su prednji deo i izlaz u slučaju opasnosti kompletno zastakljeni što doprinosi fenomenalnom osvetljenju. Zbog toga ovaj concept nazivamo “Sky Lights”. Zahvaljujući velikim staklenim površinama u prednjem delu putnici mogu uživati u fantastičnim panoramama. Putnicima u zadnjem delu obezbeđeno je više prostora iznad glava tako da sada mogu putovati mnogo komfornije. Vozilo ima i krov sa tri stakla za izlaz u slučaju opasnosti kao standardnu opremu , a po želji se mogu dodati još 2 stakla tako da krov bude skoro skroz od stakla.

Prozori novog Skylinra su opremljeni efikasnom zaštitom od UV zračenja, tako da čak pri jakom suncu ne dolazi do neprijatnog zagrevanja u putničkom prostoru i klima ne mora da radi na maksimumu, čime se obezbeđuje ušteda energije.

Za noćna putovanja, prijatno osvetljen ambijent obezbeđuje putnicima i osoblju da se lako orjentišu i kreću: led trake su postavljene u podu i na stepeništu a prostor za odlaganje je diskretno osvetljen tako da ne remeti putnike koji žele da spavaju. Pojedinačne lampice iznad svakog sedišta obezbeđuju osvetljenje onima koji žele da čitaju. Na gornjem spratu su 19-inčni monitori u standardnoj opremi.

 

Perfektna klimatizacija- novorazvijeni dualni sistem klimatizacije obezbeđuje veću komfornost i lagodnost

 

Dvospratni autobusi predstavljaju veliki izazov za rashladne sisteme. Za petu generaciju Skylinera, ceo sistem rashlade je posebno razvijan. Standardni klima sistem u zadnjem delu autobusa sada je odgovoran za gornji sprat, dok donji deo ima dva sopstvena isparivača, svaki po 9 kw. Zahvaljujući dvozonskom klima uređaju , vozač je u stanju da reguliše temperaturu na gornjem i donjem spratu odvojeno, bolje nego ikad pre.

U isto veme, klima sistem novog Skylinera je mnogo jači, maksimum od 56kW je skoro 40% više nego snaga kod njegovog prethodnika.

Ne samo to, zbog modifikovane krovne konstrukcije sa većim kanalima za vazduh, 25% je povećan protok u odnosu na prethodni model. Ventilacija je sada mnogo bolja dok je istovremeno smanjena buka koju proizvodi. Sveukupni protok vazduha je povećan na neverovatnih 14.700 m³/h a maksimalni izlaz za grejanje je 96,9 kW.

 

Kuda sa prtljagom- prtljažni prostor Skylinera je dodatno povećan

 

Novi Skyliner nudi više prostora, ne samo za putnike i posadu, već i za njihov  prtljag. Veći prtljažni prostor je dobijen novim sistemom klimatizacije jer nema više vazdušnih kanala koji su ranije snabdevali vazduhom donji sprat. Na ovaj način prtljažni prostor je povećan na više od 11 m³. Odeljak za prtljag je pristupačan i bez nepotrebnih ivica i dostupan je preko velikih poklopaca sa obe strane autobusa, vrata na levoj strani pa čak (opciono) i preko kuhinje.

 

Pet zvezdica za bezbednosni sistem-  sigurnost je standard Skylinera

 

Nova Skyliner karoserija je vidno unaprđena u skladu sa zahtevima po pitanju bezbednosti. Konstrukcija je  rađena od čvrstog čelika i urađena je antikorozivna zaštita. Okolni elementi su tako postavljeni da obezbeđuju maksimalnu sigurnost putnika u slučaju saobraćajne nezgode. Po ugledu na Starliner i Cityliner prednja konstrukcija je ojačana pa može podneti znatno veće udare u odnosu na prethodnika ako dođe do direktnog sudara.

Ovaj dvospratni autobus je takođe opremljen svim sigurnosnim sistemima za bezbednu vožnju koje MAN ima da ponudi: EBS kočioni sistem sa sistemom antiblokiranja ABS i pomoćnim kočenjem BA. Sa sistemom protiv spavanja ASP i elektronskim sistemom za stabilzaciju ESP i integrisanim sistemom protiv prevrtanja, Skyliner ostaje na putu čak i u kritičnim situacijama, tako što koči selektivno svaki točak posebno i ako je potrebno automatski smanjuje obrtni moment motora. Regulator maksimalne brzine MSC, prilagodljiv tempomat ACC i sistem za upozoravanje ako se nagazi linija LGS pomažu vozaču u vožnji i značajno smanjuju rizik od nesreće. Poslednji, ali ne i najmanje bitan je sistem za praćenje pritiska u gumama TPM koji sprečava oštećenje pneumatika i rizičnu vožnju ukoliko dođe do iznenadnog gubitka pritiska u gumama.Zahvaljujući sistemu za upravljanje pritiskom u gumama, nije više neophodno da imate rezervni točak tako da taj prostor možete koristiti u druge svrhe.

Sva sedišta u Skylineru su opremljena sa sigurnosnim pojasevima koji imaju 2 tačke kačenja, dok su putnici koji su izloženiji obezbeđeni pojasevima sa 3 tačke kačenja. Kao opcija postoji mogućnost da na svim sedištima budu sigurnosni pojasevi sa 3 tačke kačenja. Protivpožarni alarm sistem koji prati motor, grejanje, termo senzore i prtljažnik, toilet i glavni panel sa senzorima zaokružuje bezbednosni sistem. Opciono je dostupan i sistem za gašenje požara. Skyliner je najbezbedniji autobus u svojoj klasi što je jak argument za osvajanje putnika.

 

 

Skyliner je opremljen sistemom suspenzije za udobnu vožnju u standardnoj opciji- jedinstveno za dvospratne autobuse

 

Po prvi put elektronski sistem kontrole udobnosti vožnje CDS je instaliran kao standardna verzija u dvospratnom autobusu. Ovaj sistem stalno podešava tvrdoću amortizera za optimalan stepen amortizacije za bezbednu i udobnu vožnju. Gusta mreža senzora utvrđuje trenutne uslove na putu, ponašanje vozača, tereta i prilagođava amortizovanje datim uslovima. Aktivno vešanje primetno smanjuje habanje guma i drugih elemenata i obezbeđuje stabilnu i udobnu vožnju. Putnici će mu biti veoma zahvalni.

 

 

Skyliner – idealno radno mesto za svakog vozača

 

Novi Skyliner takođe nudi veći komfor i bezbednost za vozača; samo odmorni, visokomotivisani vozači su spremni da na pravi način obavljaju svoj posao, koji podrazumeva veliku odgovornost.Zbog toga je Neoplan posebnu pažnju posvetio

delu za vozače. Čak i visoki vozači će moći da nađu udoban položaj iza multifunkcionalnog volana- prostora u Skylineru ne nedostaje. Novi kokpit kao i kod Starlinera i Citylinera obezbeđuje izvanrednu preglednost svih instrumenata na displeju, a tasteri i prekidči su jasno obeleženi i zgodno postavljeni. Standardna oprema uključuje Top Line multimedijalni sistem sa sistemom navigacije na 6,5-inčnom monitoru. Navigacione informacije mogu se automatski prikazivati i na monitorima kod putnika. Multifunkcionalni volan omogućava vozačima da pojačaju ili smanje zvuk i klimu bez pomeranja ruku sa volana. Nov je i daljinski upravljač za centralno zaključavanje koji je integrisan na ključu i omogućava da se vrata otvaraju i zaključavaju odvojeno.

 

Pouzdan i ekonomičan zahvaljujući nizu dokazanih i proverenih tehnoloških rešenja

 

Dvospratni autobusi su ekskluzivna vozila ali uprkos ekskluzivnosti prevoznici očekuju isti visok nivo kvaliteta i pouzdanosti koji im obezbeđuju druge serije vozila. Zbog toga su pri konstrukciji novog Skylinera korišćeni provereni i pouzdani sistemi MANa, kompletan modularni komplet za vešanje, motor i elektronski sistem.

Vešanje kod Skylinera postavlja novi standard za dinamičnu i udobnu vožnju. Napred je nezavisno vešanje dok je u zadnjem delu hipoidna osovina zajedno sa elektrohidrauličnom pratećom osovinom. Međuosovinsko rastojanje je 6.700+1.470mm, krug okretanja je 23,3m. Bruto težina ove tri osovine je skoro 26.000kg, neopterećen je između 18.000 i 18.500kg, u zavisnosti od konfiguracije.

 

Adekvatnu snagu obezbeđuje moderan, ekonomičan MAN D26 common-rail motor, koji obezbeđuje 371kW (505hp) pri maksimalnom obrtnom momentu od 2.300 Nm između 1.000 i 1.400 obrtaja u minuti. Kao standard, motor Skylinera prenosi snagu na zadnju osovinu preko automatizovanih 12-brzinskih menjača MAN Tip Matic, sa posebnim režimom za manevrisanje i Easy Startom. Skyliner je u ponudi isključivo sa EEV motorima.

 

Naravno, kupci Skylinera će imati koristi i od širokog spektra usluga koje nudi  MAN Truck & Bus, što im omogućava da se koncentrišu na svoju osnovnu delatnost.

Široka sevisna mreža obuhvata više od 1,400 kuća širom Evrope. Ovlašćeni servis u Srbiji je Sejari doo Beograd (www.sejari.rs).

 

 

 

 

 

 

 


A B

C

EA B

C

E

 

 

 

Dužina novog double deckera prevazilazi dužinu starog "dugog deckera"  za 20 cm. Novi sistem klimatizacije- Kod svih double deckera, klimatizacija donjeg i gornjeg dela je jedinstvena i nikada nije optimalna. Kod novog Skylinera taj problem je rešen odvojenim sistemom klimatizacije za svaki deo ponaosob. Skylight koncept- za najbolji pogled i uživanje.