MAN Bus Days 2012Sve vesti »

 

AUTOBUSKA DIVIZIJA Man Truck&Bus i u 2011. nastavila pozitivne tendencije poslovanja prethodnih godina.  Dok je situacija na tržištu i dalje prilično teška, Nemački proizvođač beleži porast obrta, broja narudžbina i porast tržišnog učešća. To se moglo videti i osetiti i po broju prezentovanih inovacija brendova MAN i Neoplan. na MAN Bus Danu otvorenih vrata 2012 u Minhenu. Ovaj događaj posvećen je prezentovanju vozila, test vožnjama i upoznavanju sa MAN ekspertima. Predstavljanjem i evaluiranjem rezultata prethodne godine i predstavljanjem postojećih programa, proizvođač je prikazao inovativne trendove u različitim segmentima autobuskog prevoza sa posebnim osvrtom na nove tehnologije efikasnosti.

Najznačajnije noviteti su: poslednja verzija novog dvospratnog Neoplan Skylinera, Man Eco City CNG za tržište Ujedinjenog Kraljevstva, Lion’s City CNG za tržište Rusije i za zemlje sa izuzetno toplim klimatskim uslovima, kao i “Travelution” koncept za  komforna i luksuzna putovanja.

Da počnemo od početka: Skyliner. Admiralsku zastavu Neoplan turističkih autobusa nosi najpoželjniji autobus u kategoriji dvospratnih autobusa, koji je predstavljen u unapređenom izdanju, petom od debitovanja davne 1967.godine. Od tada, ovaj model dvospratnog autobusa prošao je kroz različite evolutivne faze. Dizajn sa oštrim dijamantskim rezom gornjeg dela prozora, zaštitni znak Neoplan autobusa, isti je kao i kod modela Starliner i Cityliner. Poboljšana aerodinamična linija ima značajan pozitivan efekat na potrošnju goriva, emisiju CO2 i stepen buke u unutrašnjosti. Enterijer vozila nudi grandioznu slobodu pokreta, veliku vidljivost, udobna sedišta a znatno je povećan i kapacitet. Još jedna prednost ovog autobusa u odnosu na prethodne generacije je dvozonski klima centar sistem: sada mnogo jači (56 kW, +40%) i nudi mogućnost odvojenog kontrolisanja temperature na gornjem i donjem sptratu.

Za zemlje u kojima postoji rastuće interesovanje za vozila sa pogonom na prirodni gas, Man je razvio vozila sa pogonom na prirodni gas. To su UK, Rusija i zemlje Srednjeg Istoka.

Tako je u saradnji sa portugalskom kompanijom Caetano razvijena serija EcoCity autobusa sa volanom na desnoj strani. Prvi niskopodni model predstavljen je krajem 2011, kasnije ga je pratio debi nisko ulazne verzije vozila od 12m sa kapacitetom 40 sedišta. Ovo vozilo pokreće MAN E2876 EEV motor kapaciteta 12.8l i snage od 272KS. Ima 4 tanka za gas od po 1,176 litara. Krajem godine sledi i verzija od 10.8m. 

U Rusiji je, umesto toga, predstavljen Man Lion’s City CNG tokom  ‘Blue Corridor 2011 East’, kada je organizovan skup i testiranje vozila na 3,570 km u cilju promovisanja korišćenja prirodnog gasa u sektoru transporta. Vozilo je bilo testirano u Sibirskom gradu Tomsk, gde temperature tokom zimskog perioda dostižu čak -40° Celziusa.

Od ledeno hladnih do ekstremno visokih temperatura. Man u svojoj ponudi ima i Lion’s City CNG sa izuzetno jakim rashladnim uređajima od 44kW i zavesama na vratima kako bi se sprečio ulazak toplog vazduha unutra.

 

Još jedna ‘zelena’opcija u ponudi MAN-a je hibridno vozilo Lion’s City Hybrid. Od debitovanja na IAA 2010. pre samo dve godine, ovo vozilo našlo je primenu u 15 Evropskih gradova. Serijski, ovaj hibridni pogon opremljen je sa snažnim Ultracap kondenzatorima, dva asinhrona motora od 75kW , generatorom od 150 kW i Man motorom od 250 KS, što donosi uštedu goriva od 30%.

Na Man Bus Days predstavljen je i Tra­velution’ inovativni koncept koji  primenom svaremenih i jedinstvenih rešenja u paketu opreme Neoplan Individual, omogućiava da se izađe u susret potrebama najzahtevnijih klijenata. Na ovom dvodnevnom događaju predstavljena su dva vozila sa takvim konceptom: Starliner i Citiliner opremljeni inovativnim kuhinjskim sistemima. Prostor od 4m2 (u zadnjem delu) opremljen je toplom pećnicom, pločom za indukciono kuvanje, Italijanskim kafe-aparatom, frižiderom od 100l sa komorom za zamrzavanje, mašinom za pranje sudova kao i isparivačem kako bi se sprečilo širenje mirisa u putničku zonu. Sve ovo u kombinovano je sa luksuznim sedištima, podnom i plafonskom LED rasvetom i modernim digitalnim sistemom za zabavu. Sva sedišta opremljena su prekidačima od 230V tako da se bez problema može koristiti Lap top ili dopuniti mobilni ili smart telefon.

Man Truck&Bus je predstavio i ostvarene poslovne rezultate iz 2011. godine. Sa dvocifrenim povećanjem ulaznih naloga (od 19% na 9.5 milijardi) i prometa (za 21% na €0,9 milijardi), operativni rezultat je utrostručen u poređenju sa istim periodom prošle godine (sa 407 na

Na Evropskom tržištu povećan je obrt za  6% na €1.24 milijarde dok je operativni rezultat povecan sa €18 miliona 2010. godine na €29 miliona. Porudžbine su takođe povećane na 5,814 u odnosu na 5,459 u 2010. Tržišno učešće povećano je sa 13.3 na 13.8 procenata. Najbolji rezultati ostvareni su u segmentu međugradskih autobusa. Segment gradskih vozila beleži blago smanjenje dok je segment turističkih autobusa doživeo ekspanziju.

U Latinskoj Americi Man beleži rekordne rezultate sa ostvarenim obrtom od €3.6 milijardi i najboljim operativnim rezultatom koji prevazilazi  €400 milliona. Rastuće tržište Brazila takođe beleži rekordne rezultate: 10,573 registrovanih šasija u odnosu na 8,691 u 2010. Ispred lokalnih proizvođača tamo je Volksbus sa Marcopolo šasijom Volkswagena, koji je od prošlog septembra vlasnik 77% Man-a. Na ovim tržištima postoji rastuća tražnja za vozilima velikog kapaciteta. Kao odgovor na ove zahteve Man nudi Lion’s City GL, troosovinski zglobni autobus od 18.75m i 360 KS, koji je dostupan i u CNG verziji.

Današnje tendencije povećanja obima drumskog saobraćaja u Evropi i istovremena tendencija opadanja energetskih izvora dovodii do poskupljenja prevoza. Kao jedan od vodećih svetskih proizvođača autobusa i kamiona, MAN Truck&Bus daje značajan doprinos unaređenju efikasnosti transporta. Man nudi sveobuhvatne programe i savremena rešenja za poboljšanje efikasnosti i smanjenje troškova transporta. Efikasnost transporta doprinosi zaštiti i očuvanju životne sredine i predstavlja dodatnu vrednost za kupce Man vozila.